Duben 2014

Zaklínač 3 by mohl obsáhnout 12 000 animací, na konzolích poběží na 30fps

26. dubna 2014 v 23:02 | Lelanka
Programátor Balázs Török z CD Projektu prozradil, že by třetí Zaklínač mohl obsáhnout až 12 000 animací. Také řekl, že na konzolích by měla hra běžet na 30fps, zatímco na PC "záleží na vašem stroji".

Díky nedávným otázkám a odpovědím na adresu Zaklínače 3, na něž upozornil server GameReactor, jsme se dozvěděli něco málo o animacích. Jak prozradil programátor enginu Balázs Török, hra by mohla obsahovat až 12 000 animací.

"Tentokrát jsme vytvořili vlastní systém animací a napsali jsme naši vlastní kompresi animací, což znamená, že máme ještě víc animací než jsme měli v Zaklínači 2, kde jich bylo vážně skvělých 7000. Ale tentokrát cílíme se Zaklínačem 3 na 12 000 animací.

Důležitější ale bývají, než animace, snímky za sekundu. Török prohlásil, že Xbox One a PS4 verze Zaklínače 3 poběží na 30fps.

"V tuto chvíli míříme na konzolích na 30fps. Chceme opravdu nádherný svět. Takhle hra je spíš o ponoření se do světa, ne o rychlém boji... Jednoduše řečeno, tohle je RPG, ne akční bojovka."

Otázku 60fps na PC přitom následovala stručná odpověď - "To záleží na vašem PC. Na PC to může být cokoliv."
Takže pokud budeme mít dost silnou sestavu, dosažení více než 60fps by neměl být problém. Podle všeho nás tak nečeká uzamčení snímků za sekundu, alespoň ne v tuto chvíli. Do vydání Zaklínače 3 v únoru příštího roku je ale ještě poměrně daleko, takže se teoreticky může ještě něco změnit.

Potvrzeno rovněž bylo, že Zaklínač 3 nebude obsahovat žádnou protipirátskou ochranu.

"Věříme, že DRM způsobí více škody než užitku. Proto bude hra zcela bez DRM."

Nejnovější nestvůra ze Zaklínače 3

26. dubna 2014 v 22:54 | Lelanka
CD Projekt zveřejnil artwork ukazující novou nestvůru, se kterou se setkáme v Zaklínači 3.

Okřídlený Gryf




Vývojáři z polského CD Projektu po nějaké době ukázali další nestvůru, které budeme s Geraltem čelit. Jedná se o Gryfa, netvora, který vypadá jako kombinace divoké šelmy s obřím orlem. Podle vývojářů obývá Gryf pravěké vrchoviny a staví si hnízdo na nedostupných horských vrcholcích. Živí se velkými savci a jde o velmi teritoriálního tvora, který zuřivě brání místa, ve kterých loví. Takže se mu asi nebude líbit, až tam se mu budeme procházet po jeho areálu s Geraltem.

CD Projekt se ale očividně vydal cestou mírné odlišnosti oproti běžné mytologii, ve které je Gryf zpravidla zobrazován se zadní částí těla a ocasem lva + jeho trupem, naopak s křídly a hlavou orla. Tohoto "Gryfa" jsme mohli vidět už na konci VGX Traileru.

VGX Trailer


Rozloha v Zaklínači 3 má být obrovská... přinejmenším

26. dubna 2014 v 22:42 | Lelanka
Letošní GDC sice už dávno skončila, ale pořád nás nějakými novinkami "zaplňuje". Proto jsme se dozvěděli, jak velké budou lokality ostrovů Skellige a města Novigrad. Dohromady dají něco přes 136 kilometrů čtverečních.

Už delší dobu víme, že v Zaklínači 3 navštívíme chladné ostrovy Skellige a univerzitní město Novigrad. Avšak jsme vůbec nic nevěděli o jejich rozloze. To se ale teď změnilo. Na tuto informaci upozornil server DualShockers. Z tohoto serveru jsme se dozvěděli, že prostředí Skellige má rozlohu 8 km x 8 km a Novigrad 8,5 km x 8,5 km. Což dohromady dává více než 136 km2. Pro srovnání, mapa celého Skyrimu má 40 km2. Původně přitom CD Projekt tvrdil, že rozloha Zaklínače 3 bude "jen" o 20% větší než Skyrim, z této informace ale vychází najevo, že bude třetí Zaklínač 3,5krát rozsáhlejší než Skyrim. Což je skvělé... si tedy myslím. ;)


Poloha Novigradu a Skellige se dá připomenout touto mapou ze Zaklínače 2 - (plná velikost ZDE)

Motion capture v Zaklínači 3 není lehká práce

26. dubna 2014 v 22:27 | Lelanka
Nahrávání pohybů pomoci Motion capture není vždy lezhká práce. V tomto videu se nahrávání pohybů vymklo kontrole a někdy to bývá i dost nebezpečné a náročné. Přesvědčit se o tom můžeme v níže daném videu.
V tomto videu vidíme několik záběrů z motion-capture pro Zaklínače 3, které stojí za zhlédnutí až do konce. Dokonce se uvažovalo, že je to aprílový vtípek od CD Projekt.

Neaktivita blogu...

17. dubna 2014 v 22:05 | Lelanka
Jejda, omlouvám se, že jsem tu tak dlouho nebyla, ale jaksi jsem na Blog zapomněla, ale hlavně je to kvůli tomu, že se musím učit na příjimačky atd., kolem školy. Každopádně si dám větší pozor, aby se to víckrát nestalo... ;)

Po celkem dlouhé době nový wallpaper Zaklínače 3 a další screenshooty

2. dubna 2014 v 21:45 | Lelanka
CD Projekt po delší době, díky otravným fanouškům, kteří je nakonec "ukecali", vydal nový wallpaper s motivem Zaklínače 3. Jestli chcete mít na ploše naštvaného Geralta, tak tenhle wallpaper je pro to jak stvořený a taky že je. Podívat se můžete i na render postavy a screenshoty prostředí. Minulý týden zveřejnil CD Projekt na sociálních sítích zajímavě vypadající render Geralta třímajícího meč. Nyní z renderu udělali moc hezký wallpaper. Tento je v rozlišení 1920x1080, ale na Facebookové stránce Zaklínače 3 můžete najít i větší či měnší verze a také verze pro mobilní telefony.

Wallpaper v plné velikosti ke stažení ZDE


Na fóru CD Projektu se také objevilo několik obrázků pocházejících z letošní GDC. Na jednom obrázku vidíme dva rendery postavy (nějaký král?) z Divokého honu. Dále můžeme vidět menší screenshoty, ukazující detailně zpracované prostředí, a také obrázek z prezentace popisující problémy s trávou (jen tak pro zajímavost). Na další obrázky se můžete podívat na NeoGaf fóru kde jsou i nějaké další obrázky navíc.